0164 278 800 Boerhaaveplein 7 (Pand 7), 4624 VT Bergen op Zoom
  • Samen naar een gezond gewicht!

    Samen naar een gezond gewicht!

  • Alle disciplines binnen één centrum!

    Alle disciplines binnen één centrum!

  • Multidisciplinaire zorg op maat!

    Multidisciplinaire zorg op maat!

Actief zijn en bewegen

Na de operatie moet je de eerste vier tot zes weken niet al te zware dingen doen. Til vooral niet te zwaar! Start wel gelijk met bewegen zoals fietsen of wandelen. Na twee weken mag je dan ook het sporten weer oppakken. Wanneer je weer mag werken, hangt af van het werk dat je doet. Heb je een kantoorbaan dan kan je eerder beginnen dan wanneer je de hele dag moet staan, lopen of tillen. Bespreek dit met de verpleegkundige.

Sportbijeenkomsten

Het is belangrijk dat op alle mogelijke manieren wordt gestreefd naar een gezonder en fitter lichaam. Bewegen is daarbij erg belangrijk. Wij bieden iedereen die bij ons is geopereerd dan ook de mogelijkheid om onder begeleiding van onze fysiotherapeuten te gaan beginnen met bewegen. Ongeveer Zes weken na de operatie wordt gestart met de beweeglessen. Deze lessen zijn voor de duur van 8-10 weken à 1 uur per week. De lessen vinden plaats in de fitnessruimte binnen de muren van het Bariatrisch Centrum.

Onder leiding van een bewegingstherapeut/fysiotherapeut wordt er in groepsverband gesport. Centraal hierin staat het kennis maken met het veranderende lichaam en het plezier leren krijgen en behouden in gezond bewegen. De lessen worden aan iedere deelnemer aangepast zodat deze voor praktisch alle deelnemers toegankelijk zijn. Bewustwording en advies over het bewegen in de persoonlijke situatie komen ook aan bod. Ook wordt er uitgelegd hoe men doelgericht en verantwoord kan trainen.

Het is van belang om ook naast de begeleide sportmomenten te bewegen. Wij adviseren u om in uw thuissituatie minstens 2 tot 3 uur extra te gaan bewegen. Dit hoeft geen topsport te zijn of een sport die hoge kosten met zich meebrengt. Een paar uur wandelen of fietsen per week zal uw algehele conditie op termijn al aanzienlijk verbeteren. Van belang is een vorm van beweging te kiezen die passend bij u is. 

 

Om u aan te melden

Doe in ieder geval iets dat je leuk vindt. Dan houd je het vanzelf langer vol.